چرا باید نحوه صحیح شستشو با دستگاه کارواش بخار را رعایت کرد؟
شهریور ۱۶, ۱۳۹۸
کارواش نانو بخار سیار چیست؟
بهمن ۲۵, ۱۳۹۸

کارواش نانو بخار چیست؟

امروزه کارواش ها یکی از کسب و کارهای پر سود هستند. معمولا کارواش ها بعد از خریدن یا اجاره زمین، و تامین تجهیزات اولیه کارواش، درآمد قابل توجهی نسبت به هزینه ماهانه شان دارند. اگرچه این درآمد و هزینه ماهانه نسبت به نوع کارواش که از نوع سنتی باشد یا از نوع مدرن(بخار)، متفاوت است.

در کارواش های سنتی معمولا کارواش‌داران روزانه هزینه ثابتی را بابت تامین آب میپردازند. در شست‌وشوی سنتی با واترجت که از فشار آب برای نظافت استفاده میکند، تقریبا به ازای هر خودرو بین ۸۰ تا ۱۲۰ لیتر آب نیاز است. هزینه تخمینی تامین آب به نسبت موقعیت جغرافیایی کارواش و میزان دسترسی به آب در آن محیط بستگی دارد. در بعضی از کارواش ها هزینه تامین آب به صورت روزانه حدود ۱۰۰ هزار تومان است، معادل سه میلیون تومان در ماه.

از آنجا که برای نظافت هر خودرو به طور متوسط ۱۰۰ لیتر آب مصرف می شود، اگر فرض کنیم در بدترین حالت تنها ۲۰ خودرو در روز شست‌و‌شو شود، ۲۰۰۰ لیتر پس‌آب تولید می شود که حل معضل این حجم از پس‌آب و آلودگی ناشی از پاشیدن آب در حین شست‌و‌شو یکی دیگر از معضلات و هزینه های تحمیلی به کارواش های سنتی است. در شهرهای بزرگ، شهرداری به این پس‌آب برچسب پس‌آب شیمیایی اطلاق می کند و عوارضی را هم به صورت سالانه بر کارواش ها تحمیل می کند.

بنابر نرخ اتحادیه کارواش‌داران، هزینه هر شست‌وشوی بدنه (روشویی) بنابر نوع ماشین ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان است. هزینه موتورشویی ۱۰ هزار تومان و هزینه توشویی بین ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. حتی اگر فرض کنیم که یک صاحب کارواش که از دستگاه بخارشوی صنعتی استفاده می کند، همین نرخ که مربوط به شست‌وشوی سنتی با واترجت است را از مشتری بگیرد، درآمد او به دلیل عدم پرداخت هزینه هایی نظیر تامین آب و هزینه های ناشی از پس‌آب به مراتب بیشتر از کارواش هایی است که از واترجت استفاده می کنند.

بنابر تحقیقات برند اِسفاران صنعت، برخی مشتریان ما در سطح شهرها برای روشویی با بخار از ۱۵ الی ۲۵ هزارتومان هزینه دریافت می کنند. همچنین هزینه موتورشویی دریافتی بعضی از بخارشویان صنعتی از ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است. برخی از مشتریان ما در مناطق شمالی شهرهای بزرگی مثل تهران، برای توشویی ۲۵۰ هزار تومان دریافت می کنند! بنابراین کسانی که از کارواش بخار بهره می برند، می توانند با کاهشی قابل توجه در هزینه‌هایشان، درآمد بسیار خوبی کسب کنند. بنابر اطلاعاتی که اِسفاران صنعت از مشتریان خود در اختیار دارد، صاحبان کارواش بخار حداقل پنج میلیون تومان با صاحبان کارواش های سنتی اختلاف درآمد دارند.

ویژگی های کارواش بخار اسفاران صنعت

(ارسال و راه اندازی به تمامی ایران)

در کارواش بخار و بخارشوی صنعتی (نانوبخارشوی صنعتی) که کارواش مدرن و نسل جدید شست‌وشو محسوب میشود، با بکارگیری تنها سه لیتر آب برای روشویی و رفع مشکل پس‌آب شیمیایی، تمامی هزینه های فوق (هزینه تامین آب، هزینه رفع پس‌آب و هزینه عوارض سالیانه پس‌آب شیمیایی) رفع میشود که از اینرو  باعث افزایش درآمد کارواش میگردد

کارواش بخار را می توان به صورت ثابت (نصب شده در محل کارواش) یا به صورت سیار بکار برد.

در مطلب آشنایی با راه اندازی کارواش بخار سیار(کلیک کنید) میتوانید اطلاعات بیشتری کسب کنید

دستگاه کارواش بخار و بخارشوی صنعتی اسفاران صنعت مجهز به آخرین فناوری‌های روز دنیا، با امکانات مختلفی از جمله بخار خشک، بخار مرطوب، آب گرم  و … جهت مصارف مختلفی از جمله کارواش بخار، کارگاه‌های تعمیرات خودرو، کارخانجات صنعتی، استریلیزاسیون و میکروب‌کشی، نماشویی و نظافت ساختمان، شستشوی مبلمان و دیگر صنایع و مصارف به کار می رود. اِسفاران صنعت مفتخر به کسب استاندارد اتحادیه اروپا و نیز تمامی استانداردهای کشورمان ایران است.

بطور کلی کیفیت و کارایی دستگاه کارواش بخار صنعتی (بخارشوی صنعتی) به چندین عامل بستگی دارد که همه این عوامل در فرآیند ساخت محصولات اسفاران صنعت لحاظ شده است.

دستگاه کارواش بخار

تمامی مراحل طراحی نقشه،ساخت دستگاه , استاندارد سازی و اخذ تاییدیه های مربوط به دستگاه کارواش بخار و بخار شوی های نانو شرکت اِسفاران صنعت زیر نظر مهندسین سازمان استاندارد و همچنین نظارت مهندسین مجرب خود مجموعه اسفاران صنعت انجام می پذیرد.

تعداد و کیفیت ساخت لوله‌های آتش‌خوار(در بویلرهای با حجم بالاتر و کیفیت حرارت دهی و مکانیسم آن در ظرفیت های پایین تر)

کیفیت بدنه و آلیاژ و قطر ورق‌های بکار رفته

نوع قطعات بکار رفته از جمله : لول کنترل، شیرهای گاز بکار رفته، پِرِشِر سوئیچ، سوپاپ اطمینان، پمپ آب، آبنما مغناطیسی(نشانگر آب)و سنسور اگزوز

استانداردهای کسب شده

ظرفیت به لیتر و کیلو بخار

تجهیزات جانبی: براساس سفارش مشتری (جاروبرقی سه موتوره آب و خاک,کف پاش,لانس بخار و شلنگ بخار مازاد, انواع واکس بدنه و داشبورت و صندلی چرم, انواع مواد نانو و سرامیک)

درآمد کارواش بخار

درآمد کارواش‌ها به مسائل مختلفی بستگی دارد، از جمله به موقعیت جغرافیایی کارواش، جمعیت شهر محل کارواش، تعداد کارواش های آن شهر، میزان دسترسی به آب، برق، گاز شهری و گازوئیل، مساحت کارواش و قیمت زمین. کارواش ها به دو دسته سنتی و مدرن تقسیم می شوند. در کارواش های سنتی شست‌وشو با واترجت(فشار مستقیم آب) صورت می گیرد و در کارواش بخار مدرن با دستگاه بخارشوی صنعتی (فشار بخار خشک یا مرطوب)

قیمت کارواش بخار

قیمت دستگاه کارواش بخار یا بخارشوی صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع طراحی، قطعات استفاده شده، جنس و کیفیت قطعات، میزان امنیت دستگاه و هم پوشش دهنده هزینه های احتمالی آتی(خدمات پس از فروش)، نوع خدمات جانبی دستگاه، مساحت کارواش، تعداد ماشین های مورد شست و شو بصورت همزمان، ظرفیت به لیتر و کیلوبخار و ….

متاسفانه با توجه به نو بودن صنعت بخارشویی در ایران و اطلاع ناکافی مشتریان از کم و کیف ساخت این دستگاه ها، بعضاً دستگاه هایی با کیفیت و امنیت بسیار پایین و با قطعات بکاررفته بی کیفیت عرضه می شود و حتی تقلب و کلاهبرداری در ظرفیت نهایی دستگاه که ممکن است مشتری هیچوقت متوجه آن نشود و تنها روی کارایی و هزینه های روزمره او در کار با دستگاه تاثیر بگذارد اتفاق می افتد. باعث تاسف است که بعضی مشتریان با مغالطه بکاررفته در ظرفیت دستگاه، دستگاه هایی با ظرفیت پایین تر از مقادیر عنوان شده را خریداری کرده اند. ظرفیت به لیتر و کیلوبخار متفاوت است! جزئیات فنی نظیر تعداد لوله های آتش خوار و قطعات بکاررفته نیز در مدت زمان مداوم قابل استفاده دستگاه و قیمت آن موثر است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erotik
3 سال قبل

I really like it when people get together and share views. Great website, keep it up! Jessika Shay Mervin

erotik
3 سال قبل

I could not refrain from commenting. Perfectly written! Helsa Vasili Blackmun

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اسفاران صنعت اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. از ما چیزی بپرسید!