اسب بخار چیست و پمپ چند اسب بخاری یعنی چه؟
مرداد ۷, ۱۳۹۸
معیار انتخاب بویلر فولادی
مرداد ۷, ۱۳۹۸

ضرورت تعمیرات دیگ بخار

بویلر و دیگ های بخار براساس ساختاری که دارند، استفاده های فراوان و مهمی در صنعت دارند. برای افزایش بازدهی کاری و کاهش مصرف سوخت در دیگ های بخار بایستی آماده سازی و نگه داری از دیگ های بخار ضرورت تعمیرات دیگ بخار را انجام دهیم. در صورتی که دیگ بخار دچار نقص فنی بشود و یا مشکلی داشته باشد, تعمیرات دیگ بخار در سریع ترین زمان باید انجام شود. ضرورت تعمیرات دیگ بخار در بازرسی دیگ بخار و بازدهی دیگ بخار بسیار مهم می باشد. مهم ترین ضرورت تعمیرات دیگ بخار حفظ ایمنی می باشد. دیگ بخاری که مشکل داشته باشد برای افرادی که در حین کار کردن با آن هستند بسیار خطرناک می باشد. به همین دلیل برای تعمیرات دیگ بخار, در اسرع وقت نباید کوچک ترین کوتاهی شود.

تعمیرات دیگ بخار

تعمیرات دیگ بخار توسط تعمیرکاران با تجربه انجام می شود.در تعمیرات دیگ بخار قسمت های مختلف دیگ بخار که نیاز به تعمیر دارند بررسی شده و تعمیر می شود اما به طور کلی تعمیرات دیگ بخار بر طبق موارد زیر انجام می شود:
1) تعمیر و تعویض کوره اصلی دیگ بخار‌
2)تعمیر و تعویض قسمت های آتش دان ها و درب ها در دیگ بخار
3) رسوب زدایی از قسمت های داخلی دیگ بخار
4)دوده زدایی و جرم گیری از کوره ها و لوله های دیگ بخار
5)تعویض لوله های دیگ بخار
(6تعمیرات و تعویض اتصالات و دریچه های معیوب دیگ بخار
7)تعمیرات و تعویض تجهیزات کنترلی و شیر آلات دیگ بخار
8)تعمیرات و تعویض قطعات فرمان دیگ بخار

انجام تست ضخامت سنجی دیگ بخار

برای حفظ ایمنی بیشتر و جلوگیری از فجایع ناگوار و خطرات احتمالی بایستی حداقل سالی یکبار بازرسی از دیگ بخار انجام شود.در بازرسی از دیگ بخار انجام تست ضخامت سنجی دیگ بخار در طی چندین مرحله ,تست های مختلفی بر روی دیگ بخار انجام می شود.به عبارت دیگر می توان گفت دو نوع تست ضخامت سنجی دیگ بخار و تست هیدرو استاتیک دیگ بخار بر روی دیگ های بخار انجام می شود. دراین مقاله سعی می کنیم به صورت مختصر درباره انجام تست ضخامت سنجی دیگ بخار توضیح بدهیم :


تست ضخامت سنجی دیگ بخار

در بازرسی از دیگ بخار در ابتدای کار بایستی تست هیدرواستاتیک دیگ بخار انجام شود و بعد از تست هیدرواستاتیک, از دیگ بخار تست ضخامت سنجی انجام می شود, زیرا باید مقاومت قسمت های مختلف دیگ بخار اندازه گیری بشود. برای تست دیگ بخار به قسمت های مختلف دیگ بخار فشار زیادی وارد می کنیم و مقاومت قسمت ها را اندازه می گیریم. تست ضخامت سنجی دیگ بخار توسط دستگاه های آلتراسونیک تست می شود. نقاط مختلف دیگ بخار را در ابتدا تمیز می کنیم و بعد با یک گریس مخصوص چرب می کنیم و سپس پراب دستگاه را برای اندازه گیری بر روی نقاط قرار می دهند و دستگاه با حساسیت بسیار و دقت بالا ضخامت دیگ بخار را نشان می دهد و بازرسان دیگ بخار در صورتی اجازه ادامه کار به دیگ بخار را می دهند که ضخامت دیگ بخار در حد استاندارد باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
glolcaxia
glolcaxia
2 سال قبل
Alisia
2 سال قبل

Please posting regularly since I really like
your short articles. Many thanks!

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اسفاران صنعت اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. از ما چیزی بپرسید!