بویلر روغنداغ ساخت شرکت اسفاران صنعت
اصول طراحی و انواع دیگ روغن داغ
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰
تعمیرات دیگ بخار
مرداد ۱۱, ۱۴۰۱

 کاربرد دی اریتور

وجود گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن در آبهای تصفیه شده مورد مصرف در دیگ های بخار واحدهای صنعتی و مسکونی سبب ایجاد ضایعات زیر می گردد:
1- اکسیژن موجود در آب مصرفی دیگ های بخار، در حد فاصل فاز مایع و فاز بخار، باعث ایجاد حفره های موضعی (Pitting) می گردد که انفجار حفره ها یکی از عوامل آسیب دیدگی دیگ های بخار می باشد.
2-وجود گازهای اکسیژن و دی اکسیدکربن علاوه بر ایجاد خوردگی در لوله های برگشت (کندانس)، عامل ایجاد پدیده کاویتاسیون در پمپ ها می باشند. که این پدیده باعث ایجاد خوردگی پره های پمپ ها می گردد.
3- در فرآیندهایی که از بخار آب به منظور بو زدایی (Stripping) استفاده می شود، وجود اکسیژن نه تنها عامل بو زدایی را مختل می سازد، بلکه در اثر اکسیداسیون، در محصول ایجاد بو خواهد نمود.
4-به منظور جلوگیری از ایجاد شوک حرارتی در دیگ‌های بخار، افزایش درجه حرارت آب ورود به دیگ بخار تا محدوده نقطه جوش بسیار حائز اهمیت می باشد. در دستگاه دی اریتور علاوه بر حذف گازهای اکسیژن و دی اکسیدکربن از آب، درجه حرارت به نحو مطلوب افزایش می یابد.

مهم ترین مزایای دی اریتور عبارت است از:

 

    •  به لحاظ جداسازی گاز از آب در ستون جداکننده، اختلاط بخار با آب ذخیره شده در مخزن دی اریتور صورت نمی پذیرد.

    •  استفاده از مبدل حرارتی جریان مخالف در ستون جداکننده، در مقایسه با نمونه های مشابه از نقطه نظر اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه می باشد.

    •  اطلاعات جمع آوری شده از واحدهای نصب شده، نشانگر کارآیی بالای این سیستم در مقایسه با نمونه های مشابه و حذف کامل گازهای مضر از آب می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اسفاران صنعت اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. از ما چیزی بپرسید!