کاربرد دیگ بخار در صنایع
آذر ۱۴, ۱۳۹۶
تاریخچه بویلر بخار
مرداد ۷, ۱۳۹۸

تجهیزات متعارف موتورخانه

سقف موتورخانه در هر مورد و موقعیت باید دارای ساختاری حداقل ۲ساعت مقاوم در برابر حریق باشد . احداث هرگونه روزنه یا بازشو به طبقات بالا د‌ر سقف موتورخانه ممنوع است . هیچگونه ترکیب تصرف در موتورخانه ها مجازنیست . فضای موتورخانه ها . تحت هیچ عنوان و به هیچ دلیل نباید برای منظورهای دیگر مانند : انباری . رختشوی خانه پارکینگ . ذخیره سازی سوخت و غیره استفاده گردد.

فاصله قسمت جلوی کوره حرارتی تا مصالح و مواد قابل احتراق . حداقل ۱۲۰ سانتیمتر و فاصله سایر قسمتهای آن اعم از پشت . جوانب و بالای سر در همه نقاط دست کم ۴۵ سانتیمترخواهد بود . دودکش یا لوله تبرید تهویه کوره نیز با مصالح غیر قابل احتراق ساخته شده و از هر طرف حداقل ۴۵ سانتیمتر با مواد و مصالح قابل احتراق فاصله داشته باشد.

جهت تبرید تهویه موتورخانه مخصوصا تهویه طبیعی . باید در هرقسمت بالا و پایین دیوار خارجی آن دو دریچه یا پنجره . هریک با سطح مفیدی معادل ۲۰ سانتیمتر بازاء هر ۱۰۰۰۰ بی تی یو درساعت از کل ظرفیت حرارتی موتورخانه در نظر گرفته شود. مخازن سوخت تا ۲۵۰۰ لیتر می توانند در داخل ساختمان و نزدیک موتورخانه باشند . بشرطی که دور آن کاملا با مصالح مقاوم در برابر حریق دوربندی و انتقال سوخت درون آنها فقط توسط پمپ و از طریق لوله کشی مستقیم انجام گیرد .

 ضمنا منابع ذخیره سوخت بیش از ۲۵۰۰ لیتر باید درخارج ازساختمان نصب و اقدامات ایمنی برای آنها صورت گیرد .محصولات موتورخانه کلیه تجهیزات تاسیساتی مرسوم ، مورد استفاده در موتورخانه های بویلرها (بویلر و دیگ بخار ، دیگ آبگرم و دیگ روغن داغ ) و تاسیسات مکانیکی ساختمان ها می باشند .منبع انبساط باز برای کنترل حجم آب در مدار سیرکولاسیون گرمایشی در سیستم حرارت مرکزی به کار می رود.مخازن کوئلی مورد استفاده در تاسیسات به جهت تبادل گرمایی بین تولید کننده(دیگ) و مصرف کننده:مخازن دارای نازلهای ورودی و خروجی ، اتصال تخلیه و اتصال جهت نصب تجهیزات ترموستات و مانومتر میباشند.

جنس مخازن از ورق سفید خارجی و به ضخامتهای استاندارد T میباشند.فشار کار دستگاه ۴ تا ۶ اتمسفر میباشد و فشار تست در کارخانه یک و نیم برابر فشار کار دستگاه می باشد.حداقل یک عدد دریچه بازدید دست رو (HandHole) در مخازن کوچک و در مخازن با ظرفیت بالاتر علاوه برآن ، دریچه بازدید سررو(Head Hole) ، جهت انجام بازرسی و سرویس داخل مخازن ، بر روی آنها قرار داده میشود .ضخامت لوله های مسی در مبدل ۰.۹ میلیمتر میباشد.مبدل براساس ظرفیت مخزن فوت سنجی میگردد.

دستگاه دی اریتور جهت کاهش و حذف هوا و گازهای مضر محلول در آب برای بهینه سازی آب تغذیه در دیگ بخار مورد استفاده قرار می گیرد:در طراحی دستگاه دی اریتور اصولا مخزن دستگاه از جنس فولاد St۳۷ می باشد و برج دستگاه نیز با ارتفاع و قطر مناسب و از جنس استینلس استیل (S.S ۳۰۴) می باشد.

این دستگاه جهت جدا کردن هوا از آب ورودی به دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین دمای آب ورودی به دیگ بخار را در حدود ۹۵ درجه سانتی گراد ثابت نگه میدارد که باعث افزایش راندمان دیگ بخار خواهد شد.ظرفیت خروجی: ۵۰۰۰ لیتر الی ۵۰.۰۰۰ لیتر در ساعت.فشار کار: ۴اتمسفر.دارای کنترل سطح ،شیر برقی بخار ومدارکنترل.داخل مخزن : سندبلاست و پوشیده شده بارنگ اپوکسی.تجهیزات متعارف دستگاه به شرح ذیل می باشند :


ترموستات
لول کنترل و آب نما
خلاء شکن
گیج حرارت
تابلو برق
شیر برقی و شیر تخلیه
سوپاپ اطمینان
دستگاه سختی گیر که در تاسیسات برای نرم سازی و کاهش رسوبات آب تغذیه بویلرها و غیره استفاده می گردد.

 


اجزاء دستگاه:
۱- مخزن آب نمک جهت احیاء رزین
۲- ورودی آب شهر
۳-خروجی آب نرم
۴-شیر تخلیه هوا
۵-مخزن رزین
۶-دریچه بازدید
۷-شستشوی معکوس
۸-شیر چند راهه(سولو والو)
۹-فشار سنج
۱۰-شیر آب نمک
۱۱-شیر تخلیه
مبدل حرارتی مورد استفاده درتاسیسات جهت تبادل حرارت که از تیوب مسی مخصوص ساخته می شود.


مشخصات دستگاه:
کلیه فلنجها از نوع PN۱۶ و یا A۱۰۵ کلاس ۱۵۰ میباشند
پس از کلیه فرآیندهای تولید ، داخل مبدل ها با دولایه رنگ مخصوص اپوکسی و بیرون مبدل ها نیز با رنگهای روغنی پوشش داده میشوند
واشرهای آب بند از نوع کرینگریت مورد استفاده قرار میگیرند.


صفحه شبکه لوله ها به جهت داشتن مقاومت بالا و سطوح صاف ، از فولاد آلیاژی RST-۶۰ ، ساخته میشود.ضخامت لوله های مسی مصرفی در کوئلها بین ۰.۹ الی ۱ میلی متر میباشند.صفحه شبکه لوله ها به جهت داشتن مقاومت بالا و سطوح صاف ، از فولاد آلیاژی RST-۶۰ ، ساخته میشود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Kirsty Gilmour
2 سال قبل

hi!,I really like your writing so
much! share we keep in
touch extra about your post
on AOL? I need an expert on this house to
unravel my problem. Maybe that’s you!
Looking forward to
look you.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی اسفاران صنعت اینجا هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند. از ما چیزی بپرسید!